Ahad, 10 Jun 2012

PJ PAS SELANGOR MEMBACA KHUTBAH DAN MENJADI IMAM PADA SOLAT JUMAAT DI HANOI, VIETNAM









Alhamdulilah YB Dr Rani telah memenuhi permintaan Brother Bentaat, rakan lama beliau untuk memberi khutbah dan menjadi Imam di Masjid An Noor, Bandar Hanoi, Vietnam.
Khutbah yang disampaikan dalam Bahasa Inggeris dan Arab itu berjaya memikat dan menarik perhatian ramai pelabur-pelabur dan pegawai-pegawai dan Pak Duta dari berbagai negara termasuk dari Negara Saudi Arabia, Brunei Darussalam, Pakistan, Sudan, Yemen, Kuwait, Mesir, Afghanistan, Bangladesh dan Perancis.
Ada yang sanggup menaja agar Dr Rani dapat menjadi imam solat taraweh pada Bulan Ramadhan yang akan datang di masjid tersebut.
Mereka berasa terkejut bila Brother Bentaat menjelaskan bahawa Dr Rani bukanlah seorang hafiz tetapi hanya seorang Doktor Perubatan dan dimasa yang sama adalah seorang wakil rakyat yang mendapat amanah rakyat dalam pilihanraya yang lepas.
Dalam khutbah beliau, Dr Rani menekankan peranan kita sebagai khalifah yang dijadikan Allah dimuka bumi ini hendaklah di ketahui kerana kita akan ditanya kelak di akhirat tentang setiap nikmat yang Allah kurniakan kepada kita.

Tiada ulasan: